Denna artikel är en annons

Miljösmart. Enkelt. Nära dig.

Bild 1 av 2 
Bild 2 av 2 Att ligga i tiden handlar om att tänka nytt och miljösmart, säger Paul Myllenberg.

LKP har löst parkeringsfrågan i Lund i 39 år. Nu vill de göra livet ännu enklare för sina kunder.
– I våra nya mobilitetshus skapar vi ett möjligheternas hus där man kan göra betydligt mer än att parkera sitt fordon, som underlättar din vardag och hjälper dig att vara mer miljösmart, säger Paul Myllenberg, vd för LKP.

LKP är ett parkeringsbolag som ligger i tiden. Bland annat innebär det att lösa parkeringsfrågan så att den känns trygg och prisvärd för bilisterna. Även i framtiden kommer de att fortsätta arbeta för att deras parkeringshus ska kännas välkomnande, rena, ljusa och fräscha.
Att ligga i tiden innebär också att tänka nytt och miljösmart.
– Redan i dag erbjuder vi elbilar att tanka el från vår solcellsanläggning, och erbjuda hyrbilar ur bilpoolen. I framtiden ser vi möjligheten att hjälpa våra kunder att resa mer miljösmart genom att underlätta att ta cykeln in till stadskärnan från Lunds ytterområden, säger Paul Myllenberg.

Men de vill inte stanna vid det, utan hjälpa sina kunder att vara ännu mer miljösmarta. Just nu planeras fler nya mobilitetshus där LKP vill bidra till att lösa vardagsproblem som att lämna kemtvätten eller hämta ut paket eller matkassen och därigenom bidra till miljösmarta och enkla lösningar.
– Våra kunder slipper den extra resan till utlämningsstället eller matbutiken och spar tid dessutom, säger Paul Myllenberg.

Framtiden står redan inpå knuten och LKP planerar att bygga mobilitetshus i nya områden som centrala Brunnshög, Söderport och Västerbro där visionerna om ett Möjligheternas hus kommer att förverkligas med laddningsstationer för elbilar med el från egna solcellstak och med möjligheter att låna en cykel för vidare färd inåt stadskärnan.
– Bara att parkera bilen i Möjligheternas hus ska i sig vara en vinst för miljön. Då vet vi att vi också måste se till att det lönar sig för kunden att ställa bilen i ytterområdena, både ekonomiskt och med ett utbud av tjänster som ger mervärde, säger Paul Myllenberg och lägger till:
– Det ska vara miljösmart. Enkelt. Nära dig. Vi är redo – är ni?